Nieuwsoverzicht
20 februari 2023 VKIG op 28 maart 2023 in gesprek met Nederlands Netwerk voor Kwaliteitsmanagement (NNK)
Madelon Hengeveld, klachtenfunctionaris en bestuurslid VKIG, geeft op 28 maart 2023 een kijkje in de keuken van de klachtenfunctio Lees verder »
10 september 2018 Klachten van patiënten gebruiken voor het stellen van prioriteiten
Klachten van patiënten kunnen worden gebruikt om prioriteiten te stellen. Dit blijkt uit onderzoek van het Nivel, waarin is verk Lees verder »
18 juni 2018 Eerste bijeenkomst Nivel verbindt over klachten in de zorg succesvol verlopen
Met de nieuwe serie bijeenkomsten ‘Nivel verbindt’ brengen we zorgprofessionals en onderzoekers bij elkaar om actief aan de s Lees verder »
23 mei 2018 Werksessie ‘Van klachten leren’ op 6 juni bij Nivel in Utrecht
Klachten zijn een gratis advies, wordt vaak gezegd. Maar, hoe vaak gebruiken we die adviezen? Uit de Wkkgz-monitor die het Nivel e Lees verder »
26 april 2018 Leren van klachten gaat niet vanzelf
Iedereen vindt het leren van klachten belangrijk, maar het daadwerkelijk doen is nog niet zo makkelijk. Het formuleren van lessen Lees verder »
09 februari 2018 Verbetering mogelijk in klachtenafhandeling in de zorg
Uit de ‘Monitor Wet kwaliteit klachten geschillen zorg (Wkkgz)’, uitgevoerd door onderzoeksinstituut NIVEL, blijkt dat de mees Lees verder »
18 december 2017 Leren van mislukkingen in de zorg
Meestal vegen organisaties mislukte projecten stilletjes onder het tapijt, maar dat vinden ze bij het Instituut voor Briljante Mis Lees verder »
22 februari 2017 Informatie uit klachten wordt nog onvoldoende gebruikt
Veel onderdelen van de nieuwe Wet Kwaliteit, Klachten en Geschillen Zorg (Wkkgz) hebben al vorm gekregen in ziekenhuizen, maar dit Lees verder »
17 januari 2017 Leren van incidenten in de zorg
Bij het verplicht melden van incidenten gaat het er niet om een schuldige aan te wijzen, maar om te kijken of het systeem kan word Lees verder »